Nieuwsbericht
Geplaatst op 9 september 2018

Regelvraag week 37

Strokeplay: U slaat af van een verkeerde tee en tot overmaat van ramp gaat uw bal ook nog out of bounds. Krijgt u “dubbele straf” voor het OOB en de verkeerde tee?

Nee, door af te slaan van de verkeerde tee kwam de bal niet in het spel. Het feit dat die bal OOB terecht kwam is niet relevant. U moet opnieuw afslaan van de nieuwe tee en krijgt 2 strafslagen onder regel 11-4b. (Decision 11-4b/6)

https://www.golf.nl/zelf-golfen/meer-en-beter-golf/regels/golfregels-uitgelegd